Hjelpemidler må til tider repareres

Ved normal slitasje vil det være behov for reparasjoner på for eksempel benproteser eller fottøy.

NAV er tydelig på at en ikke bare skal lage nye hjelpemidler fordi de gamle blir møkkete ved vanlig bruk. På en del ortoser og proteser kan det være polstringer og foringer som kan skiftes ut, i stedet for å tilpasse helt nye hjelpemidler. Dette går da som reparasjon, som kan dekkes av NAV.

Ta kontakt med oss om du mener det er behov for reparasjon av dine ortopediske hjelpemidler.

Justeringer og ytterligere tilpassing

Alle ortopediske hjelpemidler vil kunne få behov for justeringer og optimalisering av passform og funksjon. Vi ser på spesielt fottøy og fotsenger, hvor det tidvis kan være voldsomme belastninger på små områder, så vil det være behov for justeringer for å avlaste eller korrigere ytterligere, for best mulig funksjon i hverdagen.

Ta kontakt med MOK om du mener du har behov for justering av dine ortopediske hjelpemidler.

Fast serviceintervall?

Enkelte avanserte ortopediske hjelpemidler skal inn til service på faste intervaller. Du vil da bli innkalt for oppfølging på dette.

Skulle du ønske automatisk påminnelse eller innkalling for oppfølging av enklere hjelpemidler, hjelper vi deg gjerne med dette. La oss vite når du ønsker neste påminnelse, så vil vi registrere dette i journalsystemet vårt.