Er du registrert som kunde hos Moss Ortopedisk Klinikk, ta direkte kontakt for timebestilling. Da trenger du IKKE henvisning fra fastlegen for ny time hos ortopediingeniør.
Dersom du ønsker å komme tilbake til samme fagperson som sist, gjør vi det vi kan for å få til dette for deg.
Ønsker du automatisk påminnelse for å ta oppfølging neste år? Gi oss beskjed om dette, så legger vi inn dette i systemet vårt.
For time hos ortopediingeniør trenger vi ikke en henvisning fra fastlegen.
For de som ikke har en etablert sak om ortopediske hjelpemidler hos NAV, så vil en konsultasjon hos ortopediingeniør koste inntil kr 600,-
Vi er opptatt av å gi en grundig faglig vurdering og undersøkelse av kundene våre. Derfor setter vi av god tid til undersøkelse og vurdering(inntil 45 min). En henvisning fra fastlegen til ortopediingeniør vil gi en indikasjon på hva vi skal vurdere og hvilke plager vi skal forsøke å avhjelpe. Moss Ortopedisk Klinikk er en privat aktør og har ikke avtale med HELFO om driftstilskudd.
HELFO og NAV dekker ikke private konsultasjoner, heller ikke om det gjelder barn.
Moss Ortopedisk Klinikk samarbeider med to legespesialister i ortopedisk kirurgi.
Dr. Finn W Krohn er privatpraktiserende og kan sette opp time uavhengig av henvisning.
Dr. Hans Pieter Roos er privatpraktiserende og kan sette opp time uavhengig av henvisning.
For mer informasjon om ortopedisk poliklinikk og legespesialistene – les mer her.
Fastlegen kan sende elektronisk henvisning til dr. Krohn og dr. Roos. Da unngår vi forsinkelse med vanlig post. Fastlegen vil da også få elektronisk epikrise tilbake fra legespesialisten etter vurderingen.
Legespesialistene ved Moss Ortopedisk Klinikk henviser også videre til ortopediingeniørene våre, dersom det er aktuelt med enklere tiltak som ikke kan dekkes av NAV.
For de som får stønad til ortopediske hjelpemidler via NAV, står det fritt for kunden å velge leverandør.
Slik bytter du til Moss Ortopedisk Klinikk som din leverandør av ortopediske hjelpemidler:
Kontakt oss og opplys om hvilke hjelpemidler du har fått, samt hvem som har vært din leverandør tidligere. Som utgangspunkt må du framskaffe kopi av opprinnelig søknad på hjelpemidler og sende dette til oss.
Før vi kan levere ut hjelpemidler til deg, må vi få bekreftet fra din tidligere leverandør at du ikke har tatt ut hjelpemidler inneværende år.
Vi må så søke NAV om vedtak på aktuelle hjelpemidler for inneværende år, før vi kan levere ut dette til deg.
Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen på nettstedet vårt og for personlig tilpasning av annonser. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Avvis alle
Vi tar ditt personvern på alvor og har satt i verk nødvendige tekniske og organisatoriske sikkerhetstiltak for å beskytte dine personlige data. I denne personvernerklæringen vil vi informere deg om hvordan vi samler inn, bruker, oppbevarer og beskytter dine personlige data når du besøker vår nettside. Du kan finne vår organisasjonsnummer og kontaktinformasjon på vår kontaktside eller ved søk på domenet du nå besøker hos Norid.no eller whois.com, og videre søk på org.nr. i brreg.no.
Vi samler inn og lagrer opplysninger som du gir oss gjennom vårt kontaktskjema, inkludert ditt navn, e-postadresse og annen kontaktinformasjon. I tillegg benytter vi oss av Google Fonts, Google Analytics, Google Site Kit og Facebook Pixel for å forbedre nettsiden vår, analysere trafikken og forstå effekten av annonsering på Facebook-plattformen. Vi kan også benytte sosiale medier og andre plattformer for markedsføring, noe som kan resultere i innsamling av din informasjon. Vi formidler ikke dine personopplysninger til tredjeparter eller bruker de i andre systemer om de ikke står beskrevet her, eller du har godkjent formidling ved innsending av skjema. Et eksempel er til en mailtjeneste hvor du på forhånd har godkjent å motta eposter eller har frivillig meldt deg på et nyhetsbrev.
Vi bruker tjenester fra Google for å spore og måle trafikken på nettsiden vår, dette betyr at Google kan få tilgang til dine personopplysninger. Hvordan Google forholder seg til ditt personvern kan du lese her.
Vi bruker dine personlige data til å svare på forespørsler du sender via vårt kontaktskjema, for å forbedre brukeropplevelsen på vår nettside og for å utføre analyse for å forbedre nettsiden vår. Dine data kan bli lagret så lenge det er hensiktsmessig, med mindre du ber om sletting. Opplysningene lagres på serverne til våre leverandører. Du kan kontakte oss for å få informasjon om hvilken leverandør vi bruker.
Vi har satt i verk nødvendige tekniske og organisatoriske sikkerhetstiltak for å beskytte dine personlige data mot uautorisert tilgang, endring, offentliggjøring eller ødeleggelse. Utover våre interne rutiner har også våre leverandører sine sikkerhetstiltak som du kan finne ut av ved å kontakte oss.
Du har rett til å be om innsyn i de personopplysningene vi behandler om deg og hvordan de behandles. Du kan også be om korreksjon, sletting og begrensninger i behandlingen av personopplysninger i henhold til personopplysningsloven. Hvis du mener at vi ikke overholder dine rettigheter i henhold til personopplysningsloven, har du rett til å klage til den aktuelle tilsynsmyndigheten. Dette gjøres ved å sende klage til Datatilsynet, du finner informasjon om hvordan kontakte Datatilsynet på Datatilsynet sine nettsider.
Vi følger Datatilsynets krav til GDPR, du finner info og dine rettigheter og våre plikter her.
Du har rett til å klage til Datatilsynet om vi ikke etterfølger gjellende lover og regler.